Онлайн-консультант інженера з охорони праці
Фільтр:
Всі
Атестація робочих місць
Будівництво
Нещасні випадки, профзахворювання та аварії
Електробезпека
Засоби індивідуального захисту
Перевірки Держпраці
Медичні огляди
Навчання та інструктажі
Пожежна безпека
Роботи на висоті
Сільське господарство
Система управління охороною праці (СУОП)
Транспорт
Цивільний захист та техногенна безпека
Інші
Розроблення документації
Роботи підвищеної небезпеки
Дозвільна документація
Домедична допомога
Пільги та компенсації
Ризик-менеджмент
Охорона праці в офісі
Регулювання праці окремих категорій працівників
Умови праці та відпочинку
Анонім
02.08.2022
Порядок виконання робіт з демонтажу об'єктів, пошкоджених або зруйнованих внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів
Грицай Юрій Володимирович,
начальник відділу охорони праці

Постановою  Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 № 474 затверджено Порядок виконання робіт з демонтажу об'єктів, пошкоджених або зруйнованих внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів (далі – Порядок). Цей  Порядок набрав чинності 24 квітня 2022 року.

 

Дія Порядку поширюється на демонтаж об’єктів будь-якого призначення незалежно від класу наслідків та форми власності.

 

Дія Порядку не поширюється:

 

Порядок застосовується замовниками демонтажу, а саме:

  • виконавчими органами сільських, селищних, міських рад;
  • місцевими державними адміністраціями;
  • військово-цивільними або військовими адміністраціями (у випадках, передбачених законодавством).

 

Порядком передбачається наступний порядок дій:

1. Закінчення виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, спрямованих на припинення дії небезпечних факторів, рятування життя та збереження здоров’я людей, локалізацію зон надзвичайних ситуацій, відповідно до Кодексу цивільного захисту України, а також проведення обстеження об’єкта на наявність вибухонебезпечних предметів.

2. Замовник демонтажу забезпечує відключення об’єкта від інженерних мереж.

3. Рішення виконавчих органів відповідних сільських, селищних, міських рад або у випадках, передбачених законодавством, військово-цивільної або військової адміністраціями (далі – уповноважені органи).

4. Уповноважений орган про проведення обстеження письмово повідомляє власника або управителя об’єкта протягом трьох календарних днів.

5. Відповідним власником або управителем, уповноваженим органом проводиться обстеження об‘єкту відповідно до Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.04.2017№ 257, шляхом залучення фахівців, що мають відповідну кваліфікацію, а саме: відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію та мають кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з обстеження у будівництві об’єктів класу наслідків (відповідальності), що визначені кваліфікаційними вимогами (далі – виконавці), або шляхом залучення підприємств, установ та організацій, у складі яких є такі виконавці, зі складанням звіту за результатами обстеження.

6. Рішення уповноваженого органу про демонтаж окремих об’єктів на підставі звіту, складеного за результатами обстеження. Рішення про демонтаж об’єкта повинне містити відомості про:

  • замовника демонтажу (замовниками демонтажу є виконавчі органи відповідних сільських, селищних, міських рад, а у випадках, передбачених законодавством, місцеві державні, військово-цивільні або військові адміністрації);
  • місцезнаходження та короткий опис об’єкта;
  • ідентифікатор (реєстраційний номер) звіту про обстеження;
  • умови та вимоги до демонтажу.

 

7. Визначення підрядника (виконавця) демонтажу відповідно до законодавства з укладанням договору між замовником та підрядником. Залучення виконавців демонтажу здійснюється з урахуванням їх матеріально-технічної бази та кваліфікації персоналу для виконання відповідних робіт з огляду на їх складність та обсяги.

8. Розроблення документації з демонтажу, яка повинна містить рішення щодо організації будівельного (демонтажного) майданчика, технології, організації, послідовності, методів, умов та строків виконання будівельних (демонтажних) робіт. За своїм складом та змістом рішення проектно-технологічної документації з демонтажу повинні відповідати вимогам встановленим:

 

Важливо

Документація з демонтажу не підлягає експертизі і затверджується керівником підрядної організації.

 

9. Проведення демонтажу може проводитися у три етапи:

  • підготовка до демонтажу;
  • проведення демонтажу;
  • звільнення та розчищення місця розташування об’єкта з подальшим вивезенням конструкцій, матеріалів, будівельного сміття на спеціально передбачені та обладнані для цього території.

 

10. Складається акт про демонтаж виключно в електронній формі з використанням Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Акт про демонтаж об’єктів, на які поширюється дія Закону України «Про  державну таємницю», замовником демонтажу та підрядником складається з дотриманням вимог зазначеного Закону в паперовій формі згідно з додатком до Порядку.

11. У разі повного демонтажу об’єкта на підставі акту про демонтаж анулювання технічного паспорта та виключення об’єкта з реєстру об’єктів нерухомого майна.

 

Порядком внесені зміни, зокрема в Перелік будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2017 № 406, у відповідності з яким на виконання демонтажу об’єктів, пошкоджених або зруйнованих внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів немає необхідності оформлювати документи, що дають право на виконання робіт з демонтажу, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію. І також зміни У Порядок ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23.06.2021 № 681, до якого внесена процедура оформлення акту про демонтаж.

Із Порядку можна зробити висновок, що виконавчі органи відповідних сільських, селищних, міських рад, а у випадках, передбачених законодавством, місцеві державні, військово-цивільні або військові адміністрації  є основним органом, якій приймає рішення щодо демонтажу і є замовниками демонтажу об'єктів, пошкоджених або зруйнованих внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. Тобто для задіяння цього Порядку власникам або управителям зруйнованих або пошкоджених об‘єктів потрібно звертатися до виконавчих органів відповідних сільських, селищних, міських рад або до місцевих державних, військово-цивільних або військових адміністрацій.

Слід зазначити, що військово-цивільні адміністрації населених пунктів – це тимчасові державні органи, що здійснюють на територіях відповідних територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України, повноваження сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, сільських, селищних, міських голів та інші повноваження, визначені Законом «Про військово-цивільні адміністрації» від 03.02.2015 №141-VIII. Діяльність військових адміністрацій визначається Законом України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VIII.