Як правильно поінформувати працівника про наявність шкідливих та небезпечних факторів на робочому місці? Надайте, будь ласка, зразок розписки чи іншого документу.

Стаття 5 Закону України «Про охорону праці» містить вимогу про те, що під час укладання трудових договорів (крім трудового договору про дистанційну роботу, про надомну роботу) роботодавець повинен поінформувати працівника під розписку про умови праці та про наявність на його робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, можливі наслідки їх впливу на здоров'я та про права працівника на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до законодавства і колективного договору.
Тобто важливим є той момент, щоб працівника було ознайомлено під розписку до початку трудової діяльності. Документ про прийняття на роботу має бути оформлений саме до початку трудової діяльності. Типова форма № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджена наказом Держстату «Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці» від 05.12.2008 № 489, передбачає спеціальний рядок «умови роботи (згідно з атестацією робочих місць)» та підпис працівника.
Отже, поінформувати працівника про наявність шкідливих та небезпечних факторів на робочому місці і правильно це оформити можна, заповнивши у розпорядчому документі про прийняття на роботу відповідні рядки про умови роботи (згідно з атестацією робочих місць), компенсації та отримати про це підпис працівника.
Типову форму № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу» (зі зразком заповнення) можна завантажити за посиланням.