Розпорядженнями керівників військових адміністрацій за погодженням з МОЗ визначено перелік лікарень, в яких працюватимуть експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи.
На зараз до нього увійшли 286 закладів охорони здоров'я, які відповідають сучасним стандартам якості медичних послуг і охоплюють усі регіони країни. На базі цих лікарень працюватимуть експертні команди, що проводитимуть фахове оцінювання повсякденного функціонування та визначатимуть інвалідність, повідомили в міністерстві.
Заклади відбирались, зокрема, за критерієм наближеності – так, щоб бути якомога ближчими до людей в усіх регіонах. Для відбору було складено чек-лист забезпечення закладів, розрахунок потреб в експертних командах залежно від кількості справ МСЕК у черзі, вимоги до формування експертних команд та шаблони для формування команд.
Більшість лікарень вже визначились із першим переліком лікарів, які будуть проводити оцінювання, – це понад 4300 лікарів, які працюватимуть в експертних командах, тоді як у МСЕК працювало майже 1300.
У МОЗ розповіли, що загалом зараз створено 1348 експертних команд. Найбільше – за профілем «загальнохірургічна», «загальна», «хірургічна» та «травматологічна». Серед інших профілів команд: кардіоневрологічна, офтальмологічна, онкологічна, фтизіатрична, гематологічна та психіатрична. Таким чином, оцінювати повсякденне функціонування людини зможуть фахівці з відповідною кваліфікацією.
Зазначається, що переліки лікарів і контактну електронну пошту медзаклади розміщують на своїх сайтах. Також на сайті МОЗ розміщено дашборд із командами закладів. Надалі перелік лікарів, закладів та їх показники оновлюватимуться.
Міністерство охорони здоров'я також зазначило, що експертні команди працюватимуть у новій електронній системі. До неї матимуть доступ усі лікарі, які створюватимуть у ній електронне направлення на оцінювання повсякденного функціонування для своїх пацієнтів. Цього тижня систему вже почали тестувати з пілотними закладами, так щоб 1 січня вона працювала в усіх лікарнях.
Цитата
«Електронна система, яку ми створюємо, допоможе позбутися зайвих паперів і гарантує прозорість та підзвітність у прийнятті рішень експертними командами. У ній буде фіксуватися кожна дія і кожен документ, щоб ніхто не міг заднім числом змінити діагноз чи рішення. Упродовж наступного року будемо розширювати можливості системи та інтегруємо її з ЕСОЗ, щоб іще полегшити роботу лікарям», – роз'яснила Марія Карчевич, заступниця Міністра охорони здоров'я з питань цифрового розвитку.
Також МОЗ затвердило Положення про Центр оцінювання функціонального стану особи (наказ від 5 грудня 2024 року № 195), що забезпечить експертну підтримку та перегляд обґрунтованості рішень, оскарження рішень пацієнтами. Керівник центру затвердив перелік лікарів, які братимуть участь у його роботі.
Протягом грудня справи, що мали бути розглянутими в 2025-му або наприкінці поточного року, передаються від МСЕК до закладів з експертними командами. Заклади мають поділити справи за профілем (загальний, кардіоневрологічний, хірургічний, травматологічний, онкологічний, гематологічний, офтальмологічний, психіатричний, фтизіопульмонологічний) та розпочати внесення інформації про ці справи до електронної системи, щоб забезпечити повноцінне оцінювання з 1 січня 2025 року.
Реформа замінює застарілу систему МСЕК на прозору, людиноцентричну модель. Рішення ухвалюватимуться з урахуванням індивідуальних потреб кожної людини, а також прозоро та справедливо завдяки цифровізації процесів. Інтерактивна карта, доступна на сайті МОЗ, допоможе пацієнтам обрати найзручніший заклад, де можна пройти оцінювання.