
Мінрозвитку України затвердило три нові будівельні норми, що встановлюють сучасні вимоги до проєктування та будівництва мостів і залізниць.
Документи набирають чинності з 1 січня 2026 року.
ДБН В.2.3-22:2025 «Мости і труби. Основні вимоги проєктування»
Наказ Мінрозвитку від 14.08.2025 № 1261
Норми встановлюють основні вимоги до проєктування нових, реконструкції та капітального ремонту існуючих постійних:
мостів і труб водопропускальних (дорожніх), розташованих на залізницях, лініях метрополітену та трамвая;
мостів і труб на автомобільних дорогах загального користування, вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів;
суміщених мостів під залізничний і автомобільний транспорт;
мостів та підземних переходів для руху пішоходів і велосипедистів під залізницями й автомобільними дорогами під залізницями й автомобільними дорогами;
підземних біопереходів;
розвідних мостів (крім механізмів розвідних прогонів).
ДБН В.2.3-19:2025 «Залізниці колії 1520 мм. Норми проєктування»
Наказ Мінрозвитку від 12.08.2025 № 1246
Документ поширюється на проєктування та будівництво колії 1520 мм зі звичайним рухом поїздів та прискореним рухом пасажирських та приміських поїздів:
нових залізничних ліній та додаткових (других, третіх, четвертих) головних колій;
реконструкцію та капітальний ремонт існуючих ліній;
окремих споруд і пристроїв загальної мережі залізниць України;
перспективних залізничних ліній зі швидкісним рухом пасажирських поїздів;
під’їзних колій.
Норми враховують максимальні навантаження на на осі рухомого складу та максимальних погонних навантажень на залізничну колію (на 2 рейки) від рухомого складу:
для вантажних вагонів: максимального навантаження на вісь – 245 кН (25,0 тс), максимального погонного навантаження восьмивісного вагона – 103 кН/м (10,5 тс/м);
для локомотивів: максимального навантаження на вісь – від 230 кН до 250 кН (від 23,5 тс до 25,5 тс), максимального погонного навантаження;
від 95,2 кН/м до 104 кН/м (від 9,7 тс/м до 10,6 тс/м).
ДБН В.2.3-20:2025 «Залізниці колії 1435 мм. Норми проєктування»
Наказ Мінрозвитку від 12.08.2025 № 1245
Документ поширюється на проєктування та будівництво:
залізниць колії 1435 мм зі звичайним та прискореним рухом пасажирських та приміських поїздів;
суміщених колій 1435 мм і 1520 мм: нових залізничних ліній;
додаткових (других, третіх, четвертих) головних колій;
реконструкцію й капремонт існуючих ліній;
окремих споруд і пристроїв загальної мережі залізниць України;
перспективних залізничних ліній зі швидкісним рухом пасажирських поїздів;
залізничних під’їзних колій.
Ці норми допускається не застосовувати для внутрішніх залізничних колій підприємств (технологічних колій).
Встановлено максимальні осьові навантаження:
для колії 1435 мм — 221 кН (22,5 тс);
для суміщеної колії 1435 мм і 1520 мм — 245 кН (25 тс).