Онлайн-консультант інженера з охорони праці
Фільтр:
Всі
Атестація робочих місць
Будівництво
Нещасні випадки, профзахворювання та аварії
Електробезпека
Засоби індивідуального захисту
Перевірки Держпраці
Медичні огляди
Навчання та інструктажі
Пожежна безпека
Роботи на висоті
Сільське господарство
Система управління охороною праці (СУОП)
Транспорт
Цивільний захист та техногенна безпека
Інші
Розроблення документації
Роботи підвищеної небезпеки
Дозвільна документація
Домедична допомога
Пільги та компенсації
Ризик-менеджмент
Охорона праці в офісі
Регулювання праці окремих категорій працівників
Умови праці та відпочинку
Анонім
Зміни законодавства
25.09.2025
Нові ДБН для мостів та залізниць набирають чинності з 01.01.2026

Мінрозвитку України затвердило три нові будівельні норми, що встановлюють сучасні вимоги до проєктування та будівництва мостів і залізниць.

Документи набирають чинності з 1 січня 2026 року.

ДБН В.2.3-22:2025 «Мости і труби. Основні вимоги проєктування»

Наказ Мінрозвитку від 14.08.2025 № 1261

Норми встановлюють основні вимоги до проєктування нових, реконструкції та капітального ремонту існуючих постійних:

  • мостів і труб водопропускальних (дорожніх), розташованих на залізницях, лініях метрополітену та трамвая;

  • мостів і труб на автомобільних дорогах загального користування, вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів;

  • суміщених мостів під залізничний і автомобільний транспорт;

  • мостів та підземних переходів для руху пішоходів і велосипедистів під залізницями й автомобільними дорогами під залізницями й автомобільними дорогами;

  • підземних біопереходів;

  • розвідних мостів (крім механізмів розвідних прогонів).


ДБН В.2.3-19:2025 «Залізниці колії 1520 мм. Норми проєктування»

Наказ Мінрозвитку від 12.08.2025 № 1246

Документ поширюється на проєктування та будівництво колії 1520 мм зі звичайним рухом поїздів та прискореним рухом пасажирських та приміських поїздів:

  • нових залізничних ліній та додаткових (других, третіх, четвертих) головних колій;

  • реконструкцію та капітальний ремонт існуючих ліній;

  • окремих споруд і пристроїв загальної мережі залізниць України;

  • перспективних залізничних ліній зі швидкісним рухом пасажирських поїздів;

  • під’їзних колій.

Норми враховують максимальні навантаження на на осі рухомого складу та максимальних погонних навантажень на залізничну колію (на 2 рейки) від рухомого складу:

  • для вантажних вагонів: максимального навантаження на вісь – 245 кН (25,0 тс), максимального погонного навантаження восьмивісного вагона – 103 кН/м (10,5 тс/м);

  • для локомотивів: максимального навантаження на вісь – від 230 кН до 250 кН (від 23,5 тс до 25,5 тс), максимального погонного навантаження;

  • від 95,2 кН/м до 104 кН/м (від 9,7 тс/м до 10,6 тс/м).


ДБН В.2.3-20:2025 «Залізниці колії 1435 мм. Норми проєктування»

Наказ Мінрозвитку від 12.08.2025 № 1245

Документ поширюється на проєктування та будівництво:

  • залізниць колії 1435 мм зі звичайним та прискореним рухом пасажирських та приміських поїздів;

  • суміщених колій 1435 мм і 1520 мм: нових залізничних ліній;

  • додаткових (других, третіх, четвертих) головних колій;

  • реконструкцію й капремонт існуючих ліній;

  • окремих споруд і пристроїв загальної мережі залізниць України;

  • перспективних залізничних ліній зі швидкісним рухом пасажирських поїздів;

  • залізничних під’їзних колій.

Ці норми допускається не застосовувати для внутрішніх залізничних колій підприємств (технологічних колій).

Встановлено максимальні осьові навантаження:

  • для колії 1435 мм — 221 кН (22,5 тс);

  • для суміщеної колії 1435 мм і 1520 мм — 245 кН (25 тс).

Джерело: БУДСТАНДАРТ